Wstęp

   Kurs zarabiania w internecie przeznaczony jest dla osób chcących rozwinąć swoje pasje, zainteresowania i... zarobić na nich. Kurs ten, to zbiór prostych zasad i metod dzięki którym stworzysz bloga chętnie odwiedzanego przez internautów i nauczysz się go promować.
   Zarabianie w internecie jest możliwe, choć wymaga poznania zasad, jakimi wirtualny świat się "rządzi". Nauczę Cię ich. Za darmo.


   Z tego kursu nauczysz się, jak utworzyć „strumień finansowy”, dzięki któremu uzyskasz pasywny dochód, a sam będziesz mógł/mogła przeznaczyć swój czas na zajęcia, które kochasz, które sprawiają Ci radość. Skończysz się zamartwiać skąd wziąć pieniądze, to one będą Cię szukać, nie Ty ich!

   Kiedyś mnie też gnębiły myśli skąd wziąć pieniądze, żeby w końcu zacząć żyć, jak człowiek - wybudować dom, założyć rodzinę, kupić samochód, zająć się swoim hobby, a nie myśleć ciągle, czy wystarczy mi „do pierwszego”. Pracując na etacie przekonałem się, jak mój los zależy od łaski, bądź niełaski mojego pracodawcy. Dotarło to do mnie, gdy pewnego dnia usłyszałem, ze obroty firmy spadają i będą zwolnienia najmniej wydajnych pracowników. W tak niepewnej sytuacji trudno jest podejmować ważne życiowe decyzje. Zacząłem więc szukać sposobu uniezależnić się finansowo od kogokolwiek, aby nie być na „czyimś garnuszku”.

   Zacząłem czytać książki o zarabianiu, przeszukiwać strony internetowe, fora dyskusyjne. Postanowiłem sobie, że muszę dowiedzieć się, jak to jest, że ludzie majętni mają zwykle dużo wolnego czasu dla rodziny, na wyjazdy, zabawę, odpoczynek. Ja wtedy pracowałem po 8-9 godzin na etacie, a oprócz tego prowadziłem gospodarstwo rolne. Harowałem jak wół, a i tak musiałem na wszystkim oszczędzać. Wtedy zrozumiałem, że


Pieniądze nie biorą się z ciężkiej pracy


   Jeśli więc nie z ciężkiej pracy, to musiałem znaleźć to niewyczerpane źródło gotówki, z którego można czerpać nie martwiąc się, że wyschnie.

.... i znalazłem!

   W tym kursie podzielę się z Tobą moim odkryciem, wiedzą, którą nabyłem przez wszystkie lata mojego dążenia do wolności finansowej.
   Kurs jest darmowy i dostępny dla wszystkich odwiedzających tę witrynę. Być może narażę się wielu e-biznesmenom lub doradcom e-commerce, tym, że udostępniam tak wartościową wiedzę za darmo. Ktoś inny za taki kurs pewnie wystawiłby cenę, ale ja nie chcę tego robić. Chcę przekazać praktyczną wiedzę o zarabianiu w sieci osobom, które nie byłyby w stanie zapłacić za tę wiedzę. Gdybym wycenił ten kurs na kilkadziesiąt złotych wspierałbym ludzi, którzy mają pieniądze, aby za niego zapłacić. Ja chcę wspierać osoby, które takich pieniędzy nie posiadają, chcę pomóc wyjść im z impasu i zażegnać problemy finansowe.

   Kurs napisałem z myślą o osobach niepełnosprawnych, bezrobotnych, wychowankach domów dziecka, mających problemy ze znalezieniem pracy „w realu”.

   Przedstawię tu maksymalnie proste metody zarabiania. Starałem się, aby rozpoczęcie przez Ciebie zarabiania nie wiązało się z żadnymi wydatkami, które musiałbyś ponieść na początku. Takie możliwości daje Internet. Będziesz sprzedawał produkty lub usługi innych firm. Staniesz się wirtualnym przedstawicielem tych firm. Będziesz wynagradzany za to, że ktoś kupi produkt lub usługę poleconą przez Ciebie. Razem sprawimy, że to klienci będą szukać Ciebie i twoich rekomendacji, a nie ty klientów! To klienci będą dopytywać o produkty, usługi, będą chcieli, abyś im je polecił, jako człowiek, do którego będą mieć zaufanie. Na to jednak trzeba czasu.

Za 90 dni – zarobisz swoje pierwsze pieniądze w sieci…

…jeśli wykonasz wszystko, tak, jak radzę w kursie i w takiej kolejności.
   Daj sobie 90 dni, w czasie których Twój „e-biznes” nabierze rozpędu, promocja zacznie przynosić efekty, klienci zaczną poszukiwać Twoich ofert, a Ty zobaczysz pierwsze pieniądze na swoim koncie. Pomogę Ci przebrnąć przez najtrudniejszą fazę – okres rozkręcania się, badania rynku, poznawania potrzeb klientów, wyboru oferty. 80 % pracy jaką wykonasz zamknie się w tych 3 pierwszych miesiącach licząc od dziś.
Nie zwlekaj więc i przystąp do działania!           





katalog webtree

Część I - Na czym zarabiać w internecie?

Zapisz się już teraz na darmowy kurs zarabiania przez interntet!
 
 
E-mail:                

Imię:                   

Zgadzam się z Polityką Prywatności





   Będziesz zarabiać na wiedzy, którą posiadasz.
   To, od czego ja zaczynałem i proszę, abyś zrobił to samo, to znalezienie firmy, z którą chciałbyś podjąć współpracę. Podam Ci, gdzie szukać tych firm, ale najpierw przekażę Ci garść informacji, na czym będzie polegać Twoja działalność.

   Ponieważ zadeklarowałem we wstępie, że przedstawię Ci metody zarabiania, które nie będą wymagać od Ciebie nakładów finansowych wyższych niż 200 zł, najważniejsze, czego będziesz potrzebować to komputer z dostępem do Internetu, umysł otwarty na zdobycie wiedzy i umiejętności oraz serce pragnące zmian Twojego życia na lepsze. Jeśli masz to wszystko, jesteś na najlepszej drodze do wzbogacenia się. Teraz musisz tylko te trzy obszary połączyć, aby przyniosły zwielokrotniony efekt Twoich działań w postaci kolejnych złotówek na koncie.

   Twoja działalność polegać będzie na promowaniu i polecaniu produktów lub usług firm, z którymi podejmiesz współpracę. Za to polecanie i promocję, zostaniesz wynagrodzony prowizją, gdy klient, który dowiedział się od Ciebie o danym produkcie kupi go. To tak, jak gdybyś rozdawał na ulicy ulotki podpisane Twoim identyfikatorem (może to być imię, nazwisko, nr pesel lub jakiś inny unikalny numer). Klient, któremu dajesz ulotkę na ulicy idzie do sklepu, pokazuje sprzedawcy ulotkę i kupuje jakiś produkt. Sprzedawca wie, że to Ty poleciłeś tego klienta i Tobie należy się prowizja za jego zakup.

   Wprawdzie Twoja działalność będzie się odbywać w Internecie, nie będzie więc papierowych ulotek, ale zasada będzie bardzo podobna. Twój identyfikator zawarty będzie w linku (odnośniku), który umieścisz w sieci. Każdy, kto kliknie w niego i kupi coś, będzie Twoim poleconym, a Ty otrzymasz za jego zakup prowizję.

   Jak widzisz działalność ta jest niesłychanie prosta. Nie musisz mieć sklepu z tysiącami produktów, nie musisz się martwić o dostawców, terminy, płatności, magazynowanie, pakowanie. Tym wszystkim zajmie się firma, z którą podejmiesz współpracę. Twoim zadaniem jest tylko kierowanie zainteresowanych osób do jej strony sprzedażowej.

   Sprawą, której poświecimy najwięcej miejsca i czasu w tym kursie jest odpowiedź na pytanie – skoro to takie proste, to jak dotrzeć do największej liczby zainteresowanych klientów, aby zarobić za ich zakupy jak najwięcej pieniędzy? Są na to niezawodne i skuteczne sposoby! Nauczę Cię ich. Krok po kroku wprowadzę Cię w zagadnienia marketingu internetowego (nie przerażaj się, przedstawię Ci „łopatologicznie” wiedzę, która wystarczy, aby skutecznie promować się w sieci).

   Twoja działalność nie będzie wymagała zakładania firmy, opłacania składek na ZUS, ani innych opłat związanych z prowadzeniem firmy. Serwisy internetowe, z którymi podejmiesz współpracę będą wynagradzać Cię w oparciu o umowę o dzieło. I to nie musisz podpisywać umowy zaraz po przystąpieniu do programu. Na początek wskażę Ci serwisy internetowe, które nie wymagają podpisywania żadnych umów w momencie przystąpienia do współpracy (oczywiście możesz to zrobić, ale nie musisz). Możesz więc zaznajomić się z ich ofertami, zapoznać się jak funkcjonują, a umowę podpisać dopiero w momencie, gdy będziesz wypłacać zgromadzone pieniądze. Na marginesie dodam, że ja podpisałem umowy dopiero po kilku miesiącach, od zarejestrowania się jako partner podanych niżej serwisów, gdy na moim koncie partnerskim zgromadziła się większa kwota do wypłaty.

   Oto serwisy, z którymi warto podjąć współpracę. Wszystkie oferują wysokie prowizje, mają bardzo dobrze rozwinięty system wsparcia dla swoich partnerów (a więc i dla Ciebie) i oferują produkty, na które łatwo znaleźć klientów.

Nexto – najlepsza księgarnia z cyfrowymi publikacjami. W jej ofercie znajdują się audiobooki i ebooki z różnych dziedzin. Współpraca z ta księgarnią mi samemu przynosi najwięcej korzyści, mają bardzo dobre wsparcie dla partnerów, współpracuje się z nią komfortowo. Prowizje wynoszą od 7% – do 20%.


Złote Myśli – prowadzi sprzedaż ebooków, audiobooków i tradycyjnych książek z dziedziny finansów, prawa, rozwoju osobistego i samodoskonalenia. Jest to jeden z najlepszych programów partnerskich w polskojęzycznym Internecie, nazywany Złotym Programem Partnerskim. Prowizja dla Ciebie wynosi od 15% – do 40%.


Selkar – księgarnia internetowa. Selkar ma aspiracje w ciągu najbliższych lat stać się największą księgarnią wysyłkową, wykorzystaj to. Przystąpienie do programu partnerskiego Selkar gwarantuje prowizje w wysokości od 5%- do 10% wartości zakupów klienta netto.
 

Gloria24 – księgarnia katolicka, należy do programu partnerskiego ProPartner. Prowizje wynoszą od 2% - do 8%. Gloria 24 jest księgarnią znaną na rynku, dlatego przekierowania do niej mogą zaowocować dobrymi i częstymi prowizjami.


Tolle – księgarnia katolicka, oferuje prowizje w wysokości 7%. Tolle cieszy się dobrą opinią wśród klientów, dlatego warto przystąpić do jej programu partnerskiego i …zacząć zarabiać!



eMentor – to projekt w którym możesz zarabiać promując nagrania video będące szkoleniami, dotyczące różnych tematów życia codziennego. Wśród szkoleń, na których możesz zarabiać znajdują się nagrania podejmujące tematy programowania, motywacji, zdrowia, jerzyków obcych i wiele innych. W eMentorze zarabiasz od 10% - do 90% wartości złożonego zamówienia.
Strona programu - wejdź



   Przyjrzyj się, co oferują te firmy. Czy któryś z ich produktów mógłbyś sprzedawać? Przeczytaj dokładnie regulaminy ich programów partnerskich (tak nazywa się ta forma współpracy z firmami internetowymi, którą Ty również podejmiesz). Jeśli coś jest dla Ciebie niezrozumiałe, dopytaj na forum, albo napisz do mnie (wsparcia udzielam oczywiście bezpłatnie osobom, które pobiorą ebook z kursem, wypełniając formularz w bocznym menu). Daj sobie czas na zaznajomienie się z ofertami i zasadami współpracy. Możesz podjąć współpracę z jedną lub kilkom firmami.

Część II - Określ swoje predyspozycje


   Najciekawsze inicjatywy powstają z pasji. Pasja, zainteresowania, hobby są tym, co popycha ludzi do działania, do szukania odpowiedzi, pomocy innym. Zapytaj siebie, co jest Twoją pasją? Czym się interesujesz? Co chciałeś/aś robić od zawsze? Jaka rzecz, czynność, nadaje sens Twojemu życiu?

   Już teraz, czytając ten rozdział masz wystarczającą wiedzę, aby rozpocząć dobrze prosperujący interes. Masz wiedzę, musisz sobie to tylko uświadomić. Moim zdaniem, to najlepszy pomysł na biznes – zarabiać na swojej wiedzy. Możesz udzielać innym rad, pomagać w ich problemach, wcale nie musisz przechodzić kosztownych kursów, uczestniczyć w seminariach, konferencjach, żeby zyskać wiedzę. Ty już ją masz! Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale Twoje doświadczenie życiowe może być dla kogoś wybawieniem z jego problemów.

   Nie koniecznie musisz pomagać ludziom rozwiązując ich problemy, możesz po prostu dostarczać im wiedzę, której szukają. Uwierz mi – ludzie są skłonni zapłacić czasem duże pieniądze za bezcenną wiedzę, rozwiązanie ich problemu, odpowiedź na pytanie, którego szukają od dawna.

   Jak pewnie zauważyłeś przeglądając oferty firm, które podałem Ci w poprzednim rozdziale, wszystkie oferują książki. Książki to wiedza. Wiedza, której szukają ludzie. Ty nie musisz promować wszystkich książek danej księgarni, wybierzesz tylko te, które mógłbyś promować (polecać) SKUTECZNIE. Skutecznie, czyli wykorzystując do tego swoją wiedzę.

   W następnych rozdziałach nauczysz się tworzyć blog tematyczny, zanim to jednak nastąpi musimy określić, w jakim temacie czujesz się najlepiej.

   Jak zapewne zauważyłeś, że tematyka książek w podanych księgarniach jest bardzo różna. Są audiobooki, ebooki, lektury audio, lektury tradycyjne, poradniki o zdrowiu, pieniądzach, biznesie, bajki dla dzieci, podręczniki szkolne, beletrystyka, powieści, poezja, biografie, książki kulinarne, motoryzacyjne, wspomnienia, książki językowe, poradniki dla hobbystów oraz książki z wielu innych dziedzin. Zastanów się, które z nich sam chciałbyś przeczytać? A może którąś czytałeś? Nie ma lepszej promocji niż własna recenzja. Może któreś książki wpisują się w temat, o którym mógłbyś opowiadać godzinami? Znajdź je, wypisz na kartce ich tytuły. Zastanów się, które z nich mógłbyś polecić najlepszemu przyjacielowi. Może to być jedna książka, dwie lub cały dział, np. książki do nauki języka niemieckiego.

   Aby pomóc Ci znaleźć Twoje mocne strony, określić, jaką posiadasz wiedzę i w jakim temacie czułbyś się najlepiej, zamieszczam krótką ankietę osobowości (wg. publikacji "Jednominutowa gotówka" - Mark Victor Hansen, Robert G. Allen, wyd. MTB Biznes 2010) Wypełnij ją, po czym przeczytaj raz jeszcze. Pomoże Ci to w określeniu swoich predyspozycji. Jeśli w czasie wypełniania ankiety wpadnie Ci do głowy jakiś pomysł – zapisz go z boku. Takie natchnienia są czasem bezcenne i kształtują nasze późniejsze działanie.  
Anieta w wersji do druku - pobierz


Umiejętności: co potrafisz?
1.
2.
3.
4.


Wiedza: co wiesz?
1.
2.
3.
4.

Sukcesy: w czym odnosiłeś sukcesy?
1.
2.
3.
4.

Porażki i lęki: czego się boisz, w czym się nie sprawdziłeś?
1.
2.
3.
4.


Wyzwania: z jakimi czterema najważniejszymi wyzwaniami lub problemami się zmagasz?
1.
2.
3.
4.

Pasje: czym się pasjonujesz?
1.
2.
3.
4.

Pragnienia: czego pragniesz?
1.
2.
3.
4.

Talenty: w czym jesteś dobry?
1.
2.
3.
4.

Mądrość: jakie są cztery najważniejsze rzeczy, których nauczyło Cię życie?
1.
2.
3.
4.

Kontakty: kogo znasz? Nazwiska czterech osób z Twojego otoczenia, które odniosły sukces:
1.
2.
3.
4.

4 Komplementy, które usłyszałeś na swój temat w ciągu Twojego życia:
1.
2.
3.
4.



   Możliwe, że wiesz już, co jest Twoją mocną stroną, jakie kontakty możesz wykorzystać, jakie masz talenty i w którym temacie czułbyś się najlepiej.  Miej przed sobą te dwie kartki – jedna z tytułami książek, drugą z testem. Spróbuj teraz podkreślić na swoim spisie książek tytuły, które najlepiej wpisują się w twoją wiedzę, pasje, umiejętności. Lista oczywiście nie musi być ostateczna, szukaj w podanych księgarniach tytułów najlepiej do Ciebie „pasujących”.

Część III - Jak zaistnieć w sieci?


   W tej części kursu dowiesz się, w jaki sposób zaistnieć w sieci, co zrobić, aby kliencie szukali Twoich ofert, postów, ogłoszeń. Zagadnienie to wpisuje się w temat marketingu i reklamy  internetowej. Większości ludzi reklama kojarzy się ze spotem telewizyjnym, billboardem na ulicy, albo ogłoszeniem w radiu, prasie, bannerem lub obrazem na stronie internetowej. Formą natarczywej reklamy są wyskakujące okienka po wejściu na jakaś stronę. Przyznam, że ilekroć coś takiego widzę, czuję niechęć do tej reklamy i firmy, która ją zamieściła. A Ty, czy masz podobne odczucia? Nie dość, że takie reklamy są irytujące, to jeszcze są mało skuteczne. Ja nauczę Cię promować się bardzo skutecznie i co ważne tanio. Większość opisanych w tym kursie metod nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Kurs napisałem z myślą o osobach, które nie dysponują pieniędzmi na rozpoczęcie działalności i dlatego będę kładł nacisk na metody skuteczne i nie wymagające wkładu własnego.

   Jako uzupełnieni tych metod podam Ci też sposoby promocji płatne i bardzo skuteczne. Postanowiłem, że jeśli zdecydujesz się zainwestować w reklamę, jej koszt nie przekroczy 200 zł. Przyznasz, że nie są to duże pieniądze, jeśli chodzi o reklamę. Przyjąłem taką kwotę, bo nie piszę kursu dla ludzi zamożnych. Leży mi na sercu, aby każdy, kto ma wiarę w odmianę swojego życia na lepsze – zrobił to, nawet, jeśli jego obecna sytuacja jest (pozornie) beznadziejna. Największe biznesy na świecie często powstawały z wielkiej biedy oraz ogromnej potrzeby zażegnania swoich kłopotów i ograniczeń.

   Pokażę Ci metody, dzięki którym za 90 dni zarobisz swoje pierwsze pieniądze w Internecie. A będzie to dopiero początek zmian Twojego życia na lepsze.

A więc do dzieła!

   Aby zacząć zarabiać w sieci musisz w niej najpierw zaistnieć. Możesz to zrobić na wiele sposobów: założyć profil na Facebooku lub Naszej Klasie, możesz pisać posty do serwisów internetowych. Możesz wysyłać wiadomości e-mail o swoich produktach i ofertach (byle by nie był to spam!). Ja jednak zaproponuję Ci założenie bloga tematycznego lub strony. To jest najlepszy sposób, aby zaistnieć w internecie i zdobyć klientów.

   Ponieważ nie chcesz inwestować pieniędzy w płatne domeny i serwery, proponuję Ci założyć bloga. Jest wiele serwisów, w których możesz to zrobić, np. Blox, Onet,WP, ja jednak proponuje Ci Blogger. Założenie bloga w tym serwisie, jest bardzo proste a jego obsługa (zarządzanie) intuicyjne. Blogger ma wiele możliwości zamieszczania obrazów, linków, plików audio, a to ma znaczenie dla Ciebie, jako przyszłego e-biznesmena. Bloga w Bloggerze możesz założyć tutaj

   Doszliśmy do momentu, w którym należałoby się zatrzymać, aby dokładnie przemyśleć kolejne kroki. Plan jest taki – chcesz założyć bloga. Trzeba się zastanowić, o czym ten blog będzie? Wbrew pozorom jest to bardzo ważne pytanie. Dla mnie, jeśli tworzę nowego bloga albo stronę, ten moment jest najważniejszy. Musisz pamiętać, że tematyka Twojego bloga musi być dostosowana z jednej strony do klientów, których chcesz na niego kierować, a z drugiej do produktów/usług, które chcesz na nim promować. Aby nieco rozjaśnić tę kwestie, pokażę Ci to na swoim przykładzie. Oto adres jednego z moich blogów – Syzyfowe prace, (utworzonego na Bloggerze)


   Blog ten stworzyłem do promocji książki audio – „Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego.
Założyłem go specjalnie do promocji tej jednej książki audio. Jak widzisz blog ten ma tylko 3 podstrony, jest naprawdę „malutki”, ale za to bardzo „niszowy” – skierowany do wąskiej grupy osób szukających audiobook „Syzyfowe prace”. Jak widzisz, po kliknięciu w któryś z odnośników (tekstowy lub graficzny) klient przechodzi do księgarni, w której może kupić wspomnianego audiobooka. Jest to oczywiście księgarnia partnerska Nexto. Ty też możesz utworzyć podobny blog, nasycić go oryginalną treścią, obrazami udostępnionymi przez serwis partnerski i dostarczyć klientom wiedzę, której szukają. Pokazując Ci mojego bloga, chcę zwrócić Twoją uwagę na dwie bardzo ważne kwestie:

  1. O czym chcesz pisać blog?
  2. Do kogo go skierujesz?

   Jeśli teraz, przed utworzeniem bloga dobrze przemyślisz te dwa tematy, uczynisz wielki krok w przód swojego e-biznesu. Jeśli natomiast zlekceważysz te dwie sprawy i stworzysz blog „o czymkolwiek” dla wszystkich, z adresem jaki w danej chwili wpadnie Ci do głowy, nie zastanowisz się kogo chcesz na niego przyciągnąć – już teraz na początku zaczniesz piętrzyć przed sobą problemy jego promocji i zaczniesz pogrążać swój biznes, który nigdy nie stanie się dochodowy.

   W Internecie jest bardzo duża konkurencja. Klient, jeśli na Twoim blogu nie znajdzie tego, czego szuka, wyłączy go i prawdopodobnie nigdy już na niego nie wróci. Nie chcesz chyba tak tracić klientów?!

Czas odpowiedzieć na powyższe pytania.

   Weź do ręki ankietę osobowości, którą wypełniłeś w części II. Jeśli nie masz jeszcze sprecyzowanych myśli, przeczytaj ją jeszcze raz. Czy jest jakiś temat, w którym czujesz się „mocny”? Czy spotkało Cię w życiu coś, co odcisnęło na nim głębokie piętno? Może to była przykra sytuacja, a może radosna, budująca? Czy masz jakieś hobby, marzenia, jakiś cel w życiu? Czy kiedyś ktoś Cię za coś pochwalił, albo zganił? Co to było?
Zapisuj wszystkie myśli dwoma lub trzema wyrazami – twórz frazy. Oto przykłady:


- jeśli np. podczas nauki w szkole ktoś pochwalił Cię, że świetnie wygłaszasz referaty, to napisz na kartce „wygłaszanie referatów”, „wystąpienia publiczne”;

- jeśli Ty lub ktoś z twoich bliskich, doświadczyłeś w życiu jakichś trudności, spotkała Cię choroba, (np. stwardnienie rozsiane) nieszczęście, ale dzięki temu wiesz jak sobie z nimi radzić, napisz: „stwardnienie rozsiane przyczyny”, „stwardnienie rozsiane leczenie”, itd.;

- jeśli wychowujesz dzieci i widzisz, że radzisz sobie z tym doskonale, Twoje dzieci rosną zdrowe, Twoi znajomi z uznaniem chwalą Cię jako matkę lub ojca, napisz: „wychowywanie dzieci”, „jak wychowywać dziecko”, itp.;

- jeśli dobrze gotujesz, przyjaciele/rodzina zachwalają Twoje dokonania kulinarne, napisz: „gotowanie”, „zdrowe odżywianie”, „ smaczne potrawy”, itp.;
- jeśli przeczytałeś/aś w życiu ciekawą książkę, która zapadła Ci w pamięci, albo do której chętnie wracasz, napisz jej tytuł: np. „Ojciec chrzestny”, „Ania z Zielonego wzgórza”, itp.;

- jeśli nie masz jednej ulubionej książki, ale lubisz książki z jakiejś dziedziny, napisz to, np. „książki historyczne”, książki podróżnicze”, itp.

   Zadawaj sobie pytania z różnych dziedzin, wypisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy.
Czy widzisz, o co w tym chodzi? Musisz znaleźć swój mocny punkt, coś, co jest w Tobie pozytywne, dobre i może być wartościowe dla innych. Twoje doświadczenia, wiedza i umiejętności mogą być bezcenne dla innych. Ludzie każdego dnia szukają w Internecie informacji z różnych dziedzin. Dotrzyj ze swoimi informacjami do docelowej grupy odbiorców Twojego bloga.

Gdy Twoja lista będzie gotowa, określisz, jakie jest zainteresowanie „Twoimi” tematami ze strony internatów. W tym celu, aby przekonać się, który temat będzie najlepszym tematem Twojego bloga, skorzystaj z pewnego bardzo sprytnego narzędzia.

   Narzędzie propozycji słów kluczowych pomaga określić, jakie jest potencjalne zainteresowanie internautów słowami kluczowymi (w rezultacie informacjami, które za sobą niosą). Wejdź teraz do Narzędzia propozycji słów kluczowych, znajdziesz je tutaj (jeśli z jakichś powodów link nie działa, skopiuj do okna przeglądarki ten link:
To sprytne narzędzie pokaże Ci statystyki wyszukiwania Twoich fraz i zaproponuje frazy pokrewne. Wpisuj do okienka po jednej frazie ze swojej listy i na swojej liście obok każdej frazy zapisuj ilość wyszukiwań (rys.1) oraz ilość wyników w wyszukiwarce ( rys.2). Sprawdzaj też trend wyszukiwania każdej frazy (rys.3a i 3b).



Rys. 1. Narzedzie propozycji słów kluczowych.


Rys. 2. Strona wyników wyszukiwania Google.



Rys. 3a. Trend (rozkład wyszukiwań w czasie), przykład niekorzystnego trendu.




Rys. 3b Przykład korzystnego trendu




   Prześledź frazy, które podpowiada Ci Narzędzie, może wśród nich znajdziesz interesujące propozycje. Wypisz te, które wyszukiwane są co najmniej 6 000 razy w ciągu miesiąca. Frazy, które wpisywane są rzadziej niż 6 000 razy, nie zapewniają kierowania wartościowego ruchu na bloga. Warunkowo, możesz zainteresować się frazami, które mają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale tylko, gdy „są bardzo konkretne i niszowe” i będziesz potrafił zaoferować osobom wpisującym je produkt/usługę/informację dopasowaną idealnie do ich zapytania.

   Należy podkreślić, że frazy szczegółowe są najwartościowsze. Cała filozofia marketingu internetowego polega na tym, aby je znaleźć i dopasować do nich ofertę. Dobrym przykładem jest fraza: „dziady 3 opracowanie”. Wpisuje ją miesięcznie ponad 23 000 osób, wyszukiwarka zwraca nieco ponad 80 000 wyników. Parametry więc ma świetne, teraz trzeba „pod taką frazę” znaleźć produkt, który osoby wpisujące ją do wyszukiwarki zechcą kupić.
(ps. nie próbuj tworzyć bloga na tę frazę, nie tylko ty czytasz ten kurs i jeśli więcej osób pomyślałoby o tym samym, to konkurencja na tę frazę wzrosłaby gwałtownie, a wtedy trudno byłoby wypromować swoją witrynę. Zapewniam Cię jednak, że podobnych fraz jest ogrom, znajdź je i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami).

   Odradzam Ci frazy ogólne, np. „książki”, „poradniki psychologiczne", „wychowywanie”, oraz frazy niejednoznaczne, np. „syzyfowe prace” (nie wiadomo, czy ktoś, kto taką frazę wpisze w wyszukiwarce, chce znaleźć książkę „Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego, czy chce się dowiedzieć, jakie prace miał do wykonania mityczny Syzyf, czy może ten ktoś chce się dowiedzieć, co oznacza to określenie, np. w kontekście używanym potocznie.

   Tak więc im bardziej precyzyjnie określisz frazy (czyli inaczej słowa kluczowe) tym wartościowszych klientów sprowadzisz na swoją stronę. Staraj się przy tym, aby frazy były zgodne z zasadami języka polskiego. Zdarza się, że frazy, które podpowiada Narzędzie propozycji słów kluczowych zawierają błędy ortograficzne, językowe, albo niewłaściwy szyk lub styl. Dzieję się tak, ponieważ internauci niedbale wpisują hasła do wyszukiwarki. Frazę, którą wybierzesz, będziesz używać na swoim blogu oraz w sieci, reklamując go, nie może więc zawierać błędów, źle by to świadczyło o Tobie i odpychało użytkowników. Jeśli któraś fraza niepoprawnie napisana, ma dobre parametry (ilość wyszukiwań i ilość wyników) sprawdź ją w poprawnej wersji. Jeśli również jej parametry będą zadowalające, możesz ja wybrać dla siebie.

   Teraz przechodzimy do wyboru jednej frazy spośród wszystkich, jakie wypisałeś/aś. Przeanalizuj jeszcze raz wszystkie wypisane przez siebie frazy. Wybierz spośród nich jedną, która najlepiej pasuje do wszystkich warunków:

  1. Fraza jest szczegółowa (jednoznaczna, „konkretna”).
  2. Fraza wpisywana jest w wyszukiwarce min. 6000 razy w ciągu miesiąca.
  3. Fraza ma możliwie stały lub rosnący trend.
  4. Google zwraca na daną frazę możliwie najmniej wyników (najlepiej poniżej 100 tys.).
  5. Fraza składa się z 2-3 wyrazów.

   Z doświadczenia zdradzę Ci, że znalezienie frazy, która spełnia wszystkie warunki jest bardzo trudne. Może się zdarzyć, że nie uda Ci się znaleźć takiej frazy w „swojej branży”. Jako pewne uproszczenie, przyjmij więc, że jeśli fraza spełnia 2 i 4 warunek, to już jest dla Ciebie wartościowa.

   Prawdopodobnie znalezienie właściwej frazy zajmie Ci kilka godzi, a nawet dni! Czas ten jednak nie pójdzie na marne. Jeśli przebrniesz przez tę część wdrażania swojego e-biznesu, to cała Twoja późniejsza praca przyniesie dobre rezultaty, w dość krótkim czasie.
Fraza, którą wybierzesz, posłuży do budowy domeny Twojego bloga. O tym w następnej części.

Część IV - Zakładamy blog tematyczny


   W poprzedniej części wybrałeś frazę, która najlepiej oddaje tematykę Twojego bloga oraz określa Twoją grupę docelową.
Czas więc założyć blog!
   Jest wiele serwisów umożliwiających darmowe założenie bloga. Jedne z nich są lepsze, inne gorsze, jedne dają więcej możliwości, inne mają więcej ograniczeń. Ja proponuję Ci założenie bloga na Bloggerze. Blogger zapewnia bardzo prostą i intuicyjną nawigację w profilu, udostępnia też szereg funkcji oraz gadżety bardzo pomocne w prowadzeniu działań promocyjnych. Bloga założysz tutaj. Wybierz odpowiedni szablon (możesz go później  w każdej chwili zmienić) i wybierz domenę swojego bloga. I to jest bardzo ważny moment. Twoją domeną będzie fraza, którą wybrałeś czytając poprzednią część. Przypatrz się domenie mojego bloga:

http://syzyfowe-prace-audiobook.blogspot.com/

   Kolorem szarym zaznaczyłem swoją frazę, natomiast końcówka – .blogspot.com jest dodawana automatycznie. Utwórz domenę ze swojej frazy oddzielając poszczególne wyrazy myślnikami i nie używaj polskich znaków. Jeśli domena jest wolna, otrzymasz stosowny komunikat, jeśli jest zajęta, musisz wybrać inną frazę, albo zmodyfikować obecną, ale tak, aby miała dobre parametry (ilość wyszukiwań i ilość wyników).

   Dlaczego tak ważne jest umieszczenie twojej frazy w domenie (adresie) bloga? Jest to czynność wykonywana „pod wyszukiwarkę”. Google „lubi”, gdy słowa kluczowe znajdują się w domenie. Lepiej indeksuje taką stronę i wyświetla ją na lepszych pozycjach w wynikach. A przecież o to chodzi! Twoja strona osiągnie lepsze pozycje nawet, jeśli Twoje działania nie będą zbyt intensywne i skorzystasz z w większości z darmowych metod reklamy.

   Tworzenie blogów/stron z takimi domenami polecam wszystkim, którzy początkują w temacie marketingu internetowego. Szybko można zaobserwować wtedy efekty swoich działań. Być może z czasem, kiedy "obędziesz" się w temacie, zapragniesz mieć bloga/stronę w innej domenie, np. łatwiejszej do zapamiętania, przyjaźniejszej dla użytkowników, budującej Twoją markę. Na początku jednak tak stworzona domena jest uzasadniona. Poza tym, obiecałem, że pokażę Ci proste i skuteczne metody promocji w sieci, a ta taka jest.

   Teraz, kiedy utworzyłeś bloga, pora nasycić go treścią. W zależności od tego, jaka będzie jego tematyka, powinieneś umieścić w nim jak najwięcej oryginalnej treści (najlepiej własnego autorstwa). Oryginalne teksty, nie powielane z innych stron są bardzo dobrze odbierane przez wyszukiwarkę Google. Miej to na uwadze tworząc posty i wpisy. Im więcej zawrzesz w nich własnych myśli tym lepiej dla Twojego e-biznesu… no i dla Ciebie.

   Tworząc blog możesz sugerować się moim i utworzyć go podobnie, jednak na uwadze miej kilka ważnych reguł:
  1. Twórz oryginalne, nie skopiowane teksty.
  2. Niech Twój blog ma co najmniej 5 podstron im więcej tym lepiej, ale w Bloggerze są ograniczenia do 20 podstron) i kilka postów, albo jeden obszerny (ok. 5 tys. znaków). Im więcej na blogu tekstu tym lepiej.
  3. Jeśli tylko to możliwe używaj Twojej frazy w tekście. Pisz ją już z polskimi znakami.
  4. Fraza powinna znaleźć się na pierwszej stronie Twojego bloga, w pierwszych 1000 znakach. Najlepiej, jeśli będzie pierwszą informacją na stronie. Tak jak w przypadku bloga „Syzyfowe prace” – fraza jest tytułem bloga i powtarza się kilkakrotnie w tekście. Kilka razy jest podlinkowana i pogrubiona.
  5. Jeśli umieszczasz w blogu obrazy, zawsze podpisuj je swoją frazą (słowami kluczowymi) jako  tekst alternatywny lub podpis (w okienkach wstawiania obrazów w Bloggerze znajdują się takie pola).
  6. W treści umieszczaj linki partnerskie z rozwagą. Przyjmij, jako dobrą praktykę 1 link na 500 znaków tekstu. Im bliżej początku tekstu znajduje się link, tym lepiej. O tym, jak tworzyć linki partnerskie dowiesz się po zalogowaniu do wybranego serwisu, gdyż każdy serwis ma swoje wytyczne.

   W tekst wpleć obrazy, zdjęcia okładek (do pobrania z paneli programów partnerskich).
   Im więcej wartościowej wiedzy dostarczysz czytelnikom, tym bardziej w ich oczach staniesz się wiarygodny. Blogi podejmujące wąski temat są dla odwiedzających bardziej wartościowe niż witryny, w których autorzy „wrzucają” informacje z wielu dziedzin.

   Tak utworzonego bloga dodaj do wyszukiwarki Google. Możesz to zrobić, gdy blog nie jest jeszcze gotowy. Google lubi strony, na których zachodzą zmiany, wprowadzany jest nowy tekst, to oznacza, że strona „żyje” i wyszukiwarka częściej ją odwiedza i szybciej indeksuje zmiany. Możesz więc z powodzeniem dodać bloga do wyszukiwarki już po zarejestrowaniu domeny a następnie zająć się jego tworzeniem. Dodać bloga możesz logując się do narzędzi dla webasterów, albo umieszczając w sieci kilka linków do swojego bloga. Możesz umieścić linki na forum, gdzie jesteś zalogowany lub w bezpłatnym katalogu. Po tym linku robot wyszukiwarki wejdzie na Twój blog i tym samym doda jego kod do swoich zasobów.



Część V - Promocja i reklama


   Przechodzimy do bardzo ważnej części Twojej działalności. Reklama bowiem jest motorem napędowym sprzedaży. Ty, jako partner serwisów internetowych sprzedajesz (choć lepszym określeniem jest – promujesz) produkty oferowane przez te serwisy. Robisz to na swoim blogu, więc to swój blog musisz zareklamować najpierw. Można bowiem mieć nawet najlepsze produkty ale nic na nich nie zarobić, jeśli ludzie się o nich nie dowiedzą. Celem Twoich działań będzie więc, aby jak najwięcej internatów dowiedziało się o Twoim blogu.

   Nauczę Cię aby na blog przyciągać osoby zainteresowane jego tematem. Tylko tacy internauci mogą stać się klientami. Trudno bowiem oczekiwać, że ktoś, kto szuka np. bajek dla dzieci kupi od ciebie poradnik psychologiczny i na odwrót. Nie dość, że nie kupi to jeszcze w jego oczach staniesz się natrętem lub naciągaczem.

   Szkoda Twojej energii i czasu na sprzedawanie wszystkiego – wszystkim. Skup się na swojej niszy, rozpoznaj ją i swoich nowych klientów, aby skutecznie przyciągać ich na blog i dostarczać im informację, której potrzebują.

   Na początek trochę teorii. Swoje działania będziesz kierować na reklamę w wyszukiwarce Google. Inne wyszukiwarki, jak Yahoo!, Bing, czy polska WP posiadają razem ok. 13 % rynku. Pozostałe 87% obsługuje Google. Można więc przyjąć, że 87% internatów w Polsce (na świecie jest z resztą podobnie) korzysta z wyszukiwarki Google. Zobacz, jaki to wielki rynek. Rzesza ludzi, którzy każdego dnia szukają w Google informacji, produktów, usług. Priorytetem dla każdego przedsiębiorcy powinno być, aby jego strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google. Na dzień dzisiejszy reklama w wyszukiwarce, obok e-mail marketingu, należy do najskuteczniejszych form reklamy w Internecie.

   Prześledźmy pewien przykład. Osoby, które wpisują w wyszukiwarce jakąś frazę, np. ”książki dla młodzieży” są potencjalnie zainteresowane odnalezieniem informacji dotyczących książek dla młodzieży. Takim osobom warto podsunąć kilka tytułów, opisać je ciekawie i zachęcająco na blogu. Jest bardzo prawdopodobne, że któraś z tych osób zainteresuje się i zachęcona zgrabnym, oryginalnym opisem zechce kupić którąś z publikacji. Mamy więc zdefiniowany segment rynku – osoby zainteresowana zdobyciem informacji o książkach dla młodzieży. Oczywiście wśród tych osób wiele będzie zainteresowanych zdobyciem samych tylko tytułów książek dla młodzieży, inni będą zainteresowani omówieniami, streszczeniami takich książek, jeszcze inne osoby będą chciały poprzez tę frazę zorientować się jakie książki są „na topie” wśród literatury młodzieżowej.

   Bezpośrednio zakupem zainteresowanych będzie ok. 10 % osób wpisujących tę frazę w wyszukiwarce. Dlatego tak ważne jest, aby fraza charakteryzowała się jak największą ilością zapytań. Warto dla tych 10 % osób zrobić wszystko, aby twój blog znalazł się wśród pierwszych 5 wyników wyszukiwania. Jeśli uda Ci się to zrobić, wejdziesz na ścieżkę częstych i zadowalających prowizji.

Dlaczego pierwsza 5-tka wyników? Odpowiedź znajdziesz na poniższym rysunku.
Rys. Klikalność poszczególnych pozycji w wynikach wyszukiwania Google.


   Jak widzisz wyniki z pierwszej 5-tki są klikane najczęściej (kolory "ciepłe"). Dalsze pozycje nie dają gwarancji zadowalającego zysku (kolory "zimne"). Między poszczególnymi pozycjami może występować różnica nawet kilkuset kliknięć! Twoim (i moim) celem będzie wprowadzenie Twojego bloga do pierwszej piątki wyników na frazę, którą wybrałeś wcześniej. Jeśli do tej pory sumiennie i dokładnie wykonywałeś krok po kroku moje zalecenia to nie powinieneś mieć problemu, aby w ciągu 90 dni wprowadzić swojego bloga do pierwszej 5-tki. A wtedy… zaczniesz zarabiać!

   Od czego zależy dobra pozycja strony w wyszukiwarce? Najogólniej mówiąc – pozycja w wyszukiwarce zależy od jakości strony „w oczach wyszukiwarki”. Google „ocenia” strony w oparciu o ściśle określony algorytm. Można powiedzieć, w dużym uproszczeniu, że jest to pewien filtr, przez który przechodzą wartościowe strony a zatrzymują się te, które nie spełniają kryteriów. Wartościowe strony otrzymują wyższe pozycje, a mniej wartościowe zostają w ogonie wyników wyszukiwania. Aby strona otrzymała wysoką pozycje powinna spełniać tych kilka warunków:


  1. Do strony muszą prowadzić linki z innych stron internetowych.
  2. Strona musi zawierać frazy (słowa kluczowe w tekście).
  3. Strony posiadające słowa kluczowe w domenie prościej jest wypozycjonować.
  4. Domeny starsze są wyżej indeksowane (mają lepszą pozycje) niż domeny i strony nowo powstałe.
  5. Strona powinna odsyłać do innych stron w Internecie (witryny – „ślepe uliczki” trudniej wypozycjonować).
  
Punkt 2 i 3 omówiłem w części IV przy okazji tworzenia bloga.

Ad. 4. W przypadku Twojego bloga, nowo utworzonego, domena jest bardzo młoda. Jeśli jednak wykonałeś wcześniejsze czynności dokładnie, tak, ja Cię uczyłem, a kolejne wykonasz równie sumiennie i dokładnie, zniwelujemy niekorzystny wpływ wieku domeny na pozycje  osiągane przez Twoją stronę, tak, że nie będzie on miał większego znaczenia.

Ad. 5. Istotą Internetu jest przekaz informacji. Jeśli twój blog odsyła do innych witryn, to jest wartościowy w oczach wyszukiwarki, ponieważ przekazuje informację, tworzy sieć linków, odnośników, powiązań. W przypadku Twojego bloga kilka linków do witryn serwisów partnerskich w zupełności wystarczy. Możesz zamieścić w blogu kilka linków do wartościowych stron informacyjnych powiązanych tematycznie z twoim blogiem.

Ad. 1. Punk ten wymaga szczegółowego omówienia. Pozwól, że w tym miejscu odwołam się po raz kolejny do teorii.

   „Inter-net” znaczy dosłownie „między-sieć”, to sieć powiązań, połączeń, linków i odnośników, stworzona, aby przekazywać, upubliczniać, odnajdywać, czynić dostępną INFORMACJĘ.

   Każda oryginalna, unikalna i wartościowa informacja jest cenna w sieci. Jeśli do Twojego bloga prowadzi duża liczba linków z innych stron, to wyszukiwarka postrzega taką stronę jako wartościową. Skoro bowiem strony w sieci kierują swoich użytkowników pod jeden adres, znaczy to, że znajduje się na nim coś godnego uwagi. Google każdej stronie przypisuje wartość liczbową (rangę) i porównuje na jej podstawie z innymi stronami „z branży”. Staraj się więc, aby do Twojego bloga prowadziło jak najwięcej linków z innych stron.


   Będąc przy temacie linków należy wspomnieć, że link linkowi nie równy. Jeden „mocny” link wart jest czasem więcej niż setka „słabych”. Stąd stronom nadawana jest wspomniana wcześniej ranga – PageRank.   

   PageRank, to wartość liczbowa w przedziale od 0 - do 10. Każda nowo powstała strona ma PageRank (PR) = 0. W miarę, jak strona dojrzewa, zyskuje coraz większą popularność, pojawiają sie do niej nowe linki w sieci, jej PR wzrasta. Ważne jest, gdy będziesz umieszczać odnośniki do swojego bloga w sieci, aby wybierać witryny o możliwie wysokim wskaźniku PR. Przyjmuje się, że aby skutecznie wypozycjonować witrynę na dobrych pozycjach w Google, należy dodawać linki do niej w serwisach o PR ≥ 3. Witryny z niższym PR nie są tak skuteczne. Wartość PR witryny internetowej możesz sprawdzić tutaj

   W następnym rozdziale zajmiemy się szczegółowo najważniejszą formą promocji Twojego bloga – pozycjonowaniem w wyszukiwarce.

Część VI - Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google


   Jako raczkujący e-biznesmen dysponujesz małymi zasobami finansowymi (przynajmniej tak zakładam). Mając to na uwadze, pokażę Ci skuteczną metodę reklamy przy zaangażowaniu relatywnie niewielkich pieniędzy. Założyłem, że koszt reklamy nie powinien przekroczyć 200 zł. Wszystko, dzięki temu, że wcześniej bardzo precyzyjnie określiłeś swój obszar działalności (swoją niszę) oraz grupę docelową. Twoje działania promocyjne będą przypominać strzał snajpera – bardzo precyzyjnie trafisz do osób z twojej grupy docelowej. Nie będziesz tracić czasu ani pieniędzy na drogą reklamę skierowaną do „wszystkich”. Pora więc zabrać się do dzieła!

   W pierwszej kolejności należy zadbać o to, aby linki do Twojej strony znalazły się w innych serwisach internetowych. Jest na to kilka sposobów. Najważniejszym zabiegiem jest katalogowanie. Jest to czynność polegającą na dodawaniu linków do swojej strony w serwisach – katalogach stron internetowych. Poniżej przedstawiam Ci listę 20 katalogów do których warto dodać stronę.
   Więcej katalogów znajdziesz poprzez wyszukiwarkę internwtową. Jeśli masz problemy, aby wybrać katalog i utworzyć oraz dodać do niego wpis, skontaktuj się ze mną  kurs.zarabiania.w.sieci(malpa)gmail.com

Oto lista 20 wartościowych katalogów

http://www.katalogstroninternetowych.eu/ PR 1
http://www.sysday.pl/ PR 3
http://katalog.levitah.pl/ PR 3
http://www.cojestmodne.pl/ PR 3
http://katalog2010.eu/ PR 3




   W pierwszej kolejności dodaj bloga do katalogów o PR=1. Dodawaj bloga przez tydzień do 5 katalogów PR=1 codziennie. Następnie przez tydzień dodawaj bloga do 5 katalogów z PR 2. W dalszej kolejności dodawaj bloga do 5 katalogów o PR 2 i 3 na zmianę. Co jakiś czas możesz dodać wpis do katalogów z wyższym PR i obserwować zmiany w zajmowanych pozycjach. Zmiany zachodzą zwykle wolno, rezultaty swoich działań będziesz widzieć najszybciej po kilku dniach. Aby monitorować te zmiany możesz skorzystać z jednego z serwisów SEO, np. twojapozycja.pl. Korzystanie z podstawowych informacji jest tam bezpłatne. Nie polecam natomiast sprawdzać pozycji bloga bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Google bowiem zapamiętuje IP użytkownika i najczęstsze jego zapytania. Dlatego, jeśli często będziesz wpisywał swoją frazę w wyszukiwarce i wchodził na swojego bloga, to Google będzie Ci go pokazywać na wyższych pozycjach niż jest w rzeczywistości. Chyba, że będziesz robić to rzadko i z innego komputera.

   Jeśli zauważysz, że Twój blog przez dłuższy czas utrzymuje się na jakiejś pozycji, nie osiągając wyższych, zacznij dodawać wpisy do katalogów o wyższym PR albo zwiększ częstotliwość dodawania wpisów np. do 10 katalogów codziennie.

   Po około 1,5 miesiącu Twój blog na szansę znaleźć się w TOP 10, czyli w pierwszej 10-tce wyników. Pracuj dalej, aby osiągał coraz wyższe pozycje, Twój cel – pierwsza 5-tka.
Może się zdarzyć, że Twój blog w którymś momencie straci kilkanaście pozycji. To normalne, ale jeśli dodawałeś linki do katalogów z taką intensywnością, jak podałem (czyli 5 - 10 dziennie, a więc dość ostrożnie) - Twój blog po pewnym czasie odzyska pozycję, z której spadł.

   W całym procesie umieszczania linków do Twojego bloga w sieci zwróć uwagę, aby proces ten przypominał naturalne zdobywanie linków. Oznacza to, że linki powinieneś dodawać stopniowo w ilości 5 dziennie, szczególnie w okresie pierwszych 2 tygodni. Później można zwiększyć nieco intensywność (do 7-10/dziennie). Google liczy, ile linków zostało dodanych do Twojego bloga i w jakim czasie. Wolne dodawanie linków Google uznaje za proces naturalny (czyli taki, jak gdyby to inni użytkownicy Internetu dodawali odnośniki do Twojej strony). Oczywiście Google nie wie, że robisz to Ty sam, musisz więc respektować zasady, którymi kieruje się wyszukiwarka.

   Wystrzegaj się serwisów wymiany linków (SWL). Są to tzw. farmy linków, z punktu widzenia Google szkodliwe i nienaturalnie szybko podbijające ilość linków do witryny w krótkim czasie. Strona dodana do takich serwisów może zostać zbanowana, czyli spadnie o wiele pozycji, których może się już nie udać odzyskać. Jeśli wykorzystasz katalogi z mojego spisu, masz pewność, że Twoja strona będzie piąć się w górę uzyskując lepsze pozycje. Większość z podanych katalogów wykorzystałem do pozycjonowania swojego bloga – Syzyfowe prace.

   W pierwszej kolejności dodawaj blog do darmowych katalogów. Gdy zasoby darmowych nie będą już w stanie podnieść bloga na wyższe pozycje, przystąp do katalogowania w płatnych serwisach. Te zwykle mają wyższy PR i są skuteczniejsze.

   Ważne jest przy dodawaniu wpisów do katalogów, aby wpis był unikalny. Nie możesz dodawać tego samego wpisu w różnych katalogach. Takie wpisy nie zostaną zaakceptowane przez moderatorów. Możesz zmieniać wpisy przestawiając szyk wyrazów albo podmieniając poszczególne wyrazy w opisie, tak aby wpis był sensowny i zgodny z prawdą, albo tworzyć zupełnie nowe wpisy. Oto przykład, jak z jednego tekstu utworzyłem 2 unikalne.

Tekst 1
Blog "Syzyfowe prace audiobook" utworzyłem w odpowiedzi na zalew internetu niskiej jakości i wątpliwego pochodzenia plikami audio utworu Stefana Żeromskiego. Na moim blogu znajdziesz opis publikacji, która jest bardzo chętnie pobierana przez użytkowników oraz będziesz miał możliwość przejścia do księgarni, w której możesz ją zakupić po atrakcyjnej cenie.

Tekst2
Blog tematyczny "Syzyfowe prace audiobook" stworzyłem jako odpowiedź na zalew sieci niskiej jakości i pochodzącymi z niewiadomych źródeł plikami audio utworu Żeromskiego. Na blogu wszyscy zainteresowani znajdą opis publikacji, która jest bardzo chętnie pobierana przez użytkowników oraz informację o księgarni, w której można ją zakupić.


   Niektóre katalogi oferują umieszczenie wpisu w zamian za umieszczenie odnośnika do katalogu, na Twojej stronie. Najlepiej unikaj dodawania linków do katalogów na swoim blogu. Możesz przez to narazić się Google, która uzna twój blog za śmietnik ze zbyt dużą ilością odnośników w stosunku do treści. Wg. mnie nie powinno się dodawać na blogu więcej linków do katalogów niż 15-20. Jeśli chcesz dodać link w zamian za wpis (np. odpłatność za wpis w danym katalogu jest wysoka, a w zamian za umieszczenie linka zwrotnego na Twojej stronie możesz dodać wpis za darmo) to wybieraj raczej katalogi o PR=5 i wyższym. Takie katalogi są mocno moderowane i zadbane, a dla Google wartościowe (jeśli Google daje jakiejś stronie PR 4 lub wyższy, oznacza to, że strona ta jest wartościowa).

   Alternatywą dla płatnych katalogów są serwisy wymiany artykułów, strony PresellPage oraz fora internetowe.

Dodawanie wpisów na forach internetowych

   Jest to ciekawy sposób zdobywania linków w sieci. Wpływa zarówno na pozycjonowanie, jak i na zdobywanie klientów bezpośrednio na forum. Jeśli umieścisz link na forum tematycznym, związanym w twoim blogiem, masz duże szanse „ściągnąć” użytkowników forum na swoją stronę. Jeśli jesteś zalogowany na jakimś forum i często bierzesz udział w dyskusjach, utwórz stopkę (podpis, sygnaturkę) w swoim profilu. Stopkę z linkiem do bloga oczywiście. Stopka będzie się wyświetlać pod każdym Twoim wpisem.

   Jeśli nie korzystasz z wielu for, spróbuj się do nich zalogować. Nawet, jeśli nie chcesz albo nie lubisz udzielać się w ten sposób, wystarczy, umieścić jeden wpis ze swoją stopką. W luźnych działach, np. w dziale „hydepark”, albo „ogłoszenia” itp. Wiele for posiada działy typu „o wszystkim i o niczym” albo „dodaj coś od siebie”. To są tematy nie wymagające szczególnej uwagi śledzenia i odpowiadania na bieżąco. Wystarczy dodać w nich jakąś złotą myśl, wierszyk, czy krótką opinię wraz ze stopką. Taki link może nie ma zbyt dużego znaczenia dla użytkowników, ale Google go widzi, a to przecież wpływa na pozycję Twojego bloga w wyszukiwarce. W przypadku for, również należy wybierać przede wszystkim te, z PR3.

Wpisy w serwisach wymiany artykułów i PresellPage

   Wpisy w serwisach wymiany artykułów i PresellPage (popularnie nazywane „preclami”) są również warte uwagi, jako działania pro-pozycjonerskie. W serwisach tych można publikować artykuły, w których umieszcza się link do bloga/strony. Takie linki wpływają na pozycję w wyszukiwarce. Dodatkowym „bonusem” publikowania artykułów w takich witrynach jest fakt, iż umożliwiają one powielanie artykułów przez inne witryny i umieszczanie ich na nich. W ten sposób można zdobywać linki w sieci. Jeśli Twój artykuł będzie ciekawy, może nawet odkrywczy, to z pewnością znajdzie się ktoś, kto zechce umieścić go w swoim serwisie wraz z Twoimi linkami. Poniżej lista kilku tego typu serwisów.


Tworzenie linków tekstowych
   Dodając wpisy do katalogów czy for internetowych, albo innych serwisów, w których będziesz miał szanse dodać swój link, dbaj o to, aby linki te były zawsze linkami tekstowymi (inaczej – podlinkowanym tekstem; „anchorem”). Takie linki mają większy pozytywny wpływ na pozycjonowanie Twojego bloga, niż zwykły link, będący tylko adresem witryny. Tekstem, który podlinkujesz niech zawsze będzie Twoja fraza (ta, która znajduje się w domenie Twojego bloga).

Przykład:

taki link ma dla Google dużą wartość:


taki, natomiast ma dużo mniejszy wpływ na pozycję w wyszukiwarce:


Aby utworzyć wartościowy link możesz używać poniższego kodu:

[url=http://adres-twojego-bloga]twoja fraza[/url]



   Swojej podlinkowanej frazy używaj przy każdej okazji umieszczania w sieci swoich wpisów. Ludzie korzystają nie tylko z wyszukiwarek, ale przebywają na forach, czatach, czytają artykuły, recenzje. Popularna fraza może zainteresować internatów również w tych serwisach.



Katalog Stron WWW