Część IV - Zakładamy blog tematyczny


   W poprzedniej części wybrałeś frazę, która najlepiej oddaje tematykę Twojego bloga oraz określa Twoją grupę docelową.
Czas więc założyć blog!
   Jest wiele serwisów umożliwiających darmowe założenie bloga. Jedne z nich są lepsze, inne gorsze, jedne dają więcej możliwości, inne mają więcej ograniczeń. Ja proponuję Ci założenie bloga na Bloggerze. Blogger zapewnia bardzo prostą i intuicyjną nawigację w profilu, udostępnia też szereg funkcji oraz gadżety bardzo pomocne w prowadzeniu działań promocyjnych. Bloga założysz tutaj. Wybierz odpowiedni szablon (możesz go później  w każdej chwili zmienić) i wybierz domenę swojego bloga. I to jest bardzo ważny moment. Twoją domeną będzie fraza, którą wybrałeś czytając poprzednią część. Przypatrz się domenie mojego bloga:

http://syzyfowe-prace-audiobook.blogspot.com/

   Kolorem szarym zaznaczyłem swoją frazę, natomiast końcówka – .blogspot.com jest dodawana automatycznie. Utwórz domenę ze swojej frazy oddzielając poszczególne wyrazy myślnikami i nie używaj polskich znaków. Jeśli domena jest wolna, otrzymasz stosowny komunikat, jeśli jest zajęta, musisz wybrać inną frazę, albo zmodyfikować obecną, ale tak, aby miała dobre parametry (ilość wyszukiwań i ilość wyników).

   Dlaczego tak ważne jest umieszczenie twojej frazy w domenie (adresie) bloga? Jest to czynność wykonywana „pod wyszukiwarkę”. Google „lubi”, gdy słowa kluczowe znajdują się w domenie. Lepiej indeksuje taką stronę i wyświetla ją na lepszych pozycjach w wynikach. A przecież o to chodzi! Twoja strona osiągnie lepsze pozycje nawet, jeśli Twoje działania nie będą zbyt intensywne i skorzystasz z w większości z darmowych metod reklamy.

   Tworzenie blogów/stron z takimi domenami polecam wszystkim, którzy początkują w temacie marketingu internetowego. Szybko można zaobserwować wtedy efekty swoich działań. Być może z czasem, kiedy "obędziesz" się w temacie, zapragniesz mieć bloga/stronę w innej domenie, np. łatwiejszej do zapamiętania, przyjaźniejszej dla użytkowników, budującej Twoją markę. Na początku jednak tak stworzona domena jest uzasadniona. Poza tym, obiecałem, że pokażę Ci proste i skuteczne metody promocji w sieci, a ta taka jest.

   Teraz, kiedy utworzyłeś bloga, pora nasycić go treścią. W zależności od tego, jaka będzie jego tematyka, powinieneś umieścić w nim jak najwięcej oryginalnej treści (najlepiej własnego autorstwa). Oryginalne teksty, nie powielane z innych stron są bardzo dobrze odbierane przez wyszukiwarkę Google. Miej to na uwadze tworząc posty i wpisy. Im więcej zawrzesz w nich własnych myśli tym lepiej dla Twojego e-biznesu… no i dla Ciebie.

   Tworząc blog możesz sugerować się moim i utworzyć go podobnie, jednak na uwadze miej kilka ważnych reguł:
  1. Twórz oryginalne, nie skopiowane teksty.
  2. Niech Twój blog ma co najmniej 5 podstron im więcej tym lepiej, ale w Bloggerze są ograniczenia do 20 podstron) i kilka postów, albo jeden obszerny (ok. 5 tys. znaków). Im więcej na blogu tekstu tym lepiej.
  3. Jeśli tylko to możliwe używaj Twojej frazy w tekście. Pisz ją już z polskimi znakami.
  4. Fraza powinna znaleźć się na pierwszej stronie Twojego bloga, w pierwszych 1000 znakach. Najlepiej, jeśli będzie pierwszą informacją na stronie. Tak jak w przypadku bloga „Syzyfowe prace” – fraza jest tytułem bloga i powtarza się kilkakrotnie w tekście. Kilka razy jest podlinkowana i pogrubiona.
  5. Jeśli umieszczasz w blogu obrazy, zawsze podpisuj je swoją frazą (słowami kluczowymi) jako  tekst alternatywny lub podpis (w okienkach wstawiania obrazów w Bloggerze znajdują się takie pola).
  6. W treści umieszczaj linki partnerskie z rozwagą. Przyjmij, jako dobrą praktykę 1 link na 500 znaków tekstu. Im bliżej początku tekstu znajduje się link, tym lepiej. O tym, jak tworzyć linki partnerskie dowiesz się po zalogowaniu do wybranego serwisu, gdyż każdy serwis ma swoje wytyczne.

   W tekst wpleć obrazy, zdjęcia okładek (do pobrania z paneli programów partnerskich).
   Im więcej wartościowej wiedzy dostarczysz czytelnikom, tym bardziej w ich oczach staniesz się wiarygodny. Blogi podejmujące wąski temat są dla odwiedzających bardziej wartościowe niż witryny, w których autorzy „wrzucają” informacje z wielu dziedzin.

   Tak utworzonego bloga dodaj do wyszukiwarki Google. Możesz to zrobić, gdy blog nie jest jeszcze gotowy. Google lubi strony, na których zachodzą zmiany, wprowadzany jest nowy tekst, to oznacza, że strona „żyje” i wyszukiwarka częściej ją odwiedza i szybciej indeksuje zmiany. Możesz więc z powodzeniem dodać bloga do wyszukiwarki już po zarejestrowaniu domeny a następnie zająć się jego tworzeniem. Dodać bloga możesz logując się do narzędzi dla webasterów, albo umieszczając w sieci kilka linków do swojego bloga. Możesz umieścić linki na forum, gdzie jesteś zalogowany lub w bezpłatnym katalogu. Po tym linku robot wyszukiwarki wejdzie na Twój blog i tym samym doda jego kod do swoich zasobów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz