Część VI - Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google


   Jako raczkujący e-biznesmen dysponujesz małymi zasobami finansowymi (przynajmniej tak zakładam). Mając to na uwadze, pokażę Ci skuteczną metodę reklamy przy zaangażowaniu relatywnie niewielkich pieniędzy. Założyłem, że koszt reklamy nie powinien przekroczyć 200 zł. Wszystko, dzięki temu, że wcześniej bardzo precyzyjnie określiłeś swój obszar działalności (swoją niszę) oraz grupę docelową. Twoje działania promocyjne będą przypominać strzał snajpera – bardzo precyzyjnie trafisz do osób z twojej grupy docelowej. Nie będziesz tracić czasu ani pieniędzy na drogą reklamę skierowaną do „wszystkich”. Pora więc zabrać się do dzieła!

   W pierwszej kolejności należy zadbać o to, aby linki do Twojej strony znalazły się w innych serwisach internetowych. Jest na to kilka sposobów. Najważniejszym zabiegiem jest katalogowanie. Jest to czynność polegającą na dodawaniu linków do swojej strony w serwisach – katalogach stron internetowych. Poniżej przedstawiam Ci listę 20 katalogów do których warto dodać stronę.
   Więcej katalogów znajdziesz poprzez wyszukiwarkę internwtową. Jeśli masz problemy, aby wybrać katalog i utworzyć oraz dodać do niego wpis, skontaktuj się ze mną  kurs.zarabiania.w.sieci(malpa)gmail.com

Oto lista 20 wartościowych katalogów

http://www.katalogstroninternetowych.eu/ PR 1
http://www.sysday.pl/ PR 3
http://katalog.levitah.pl/ PR 3
http://www.cojestmodne.pl/ PR 3
http://katalog2010.eu/ PR 3




   W pierwszej kolejności dodaj bloga do katalogów o PR=1. Dodawaj bloga przez tydzień do 5 katalogów PR=1 codziennie. Następnie przez tydzień dodawaj bloga do 5 katalogów z PR 2. W dalszej kolejności dodawaj bloga do 5 katalogów o PR 2 i 3 na zmianę. Co jakiś czas możesz dodać wpis do katalogów z wyższym PR i obserwować zmiany w zajmowanych pozycjach. Zmiany zachodzą zwykle wolno, rezultaty swoich działań będziesz widzieć najszybciej po kilku dniach. Aby monitorować te zmiany możesz skorzystać z jednego z serwisów SEO, np. twojapozycja.pl. Korzystanie z podstawowych informacji jest tam bezpłatne. Nie polecam natomiast sprawdzać pozycji bloga bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Google bowiem zapamiętuje IP użytkownika i najczęstsze jego zapytania. Dlatego, jeśli często będziesz wpisywał swoją frazę w wyszukiwarce i wchodził na swojego bloga, to Google będzie Ci go pokazywać na wyższych pozycjach niż jest w rzeczywistości. Chyba, że będziesz robić to rzadko i z innego komputera.

   Jeśli zauważysz, że Twój blog przez dłuższy czas utrzymuje się na jakiejś pozycji, nie osiągając wyższych, zacznij dodawać wpisy do katalogów o wyższym PR albo zwiększ częstotliwość dodawania wpisów np. do 10 katalogów codziennie.

   Po około 1,5 miesiącu Twój blog na szansę znaleźć się w TOP 10, czyli w pierwszej 10-tce wyników. Pracuj dalej, aby osiągał coraz wyższe pozycje, Twój cel – pierwsza 5-tka.
Może się zdarzyć, że Twój blog w którymś momencie straci kilkanaście pozycji. To normalne, ale jeśli dodawałeś linki do katalogów z taką intensywnością, jak podałem (czyli 5 - 10 dziennie, a więc dość ostrożnie) - Twój blog po pewnym czasie odzyska pozycję, z której spadł.

   W całym procesie umieszczania linków do Twojego bloga w sieci zwróć uwagę, aby proces ten przypominał naturalne zdobywanie linków. Oznacza to, że linki powinieneś dodawać stopniowo w ilości 5 dziennie, szczególnie w okresie pierwszych 2 tygodni. Później można zwiększyć nieco intensywność (do 7-10/dziennie). Google liczy, ile linków zostało dodanych do Twojego bloga i w jakim czasie. Wolne dodawanie linków Google uznaje za proces naturalny (czyli taki, jak gdyby to inni użytkownicy Internetu dodawali odnośniki do Twojej strony). Oczywiście Google nie wie, że robisz to Ty sam, musisz więc respektować zasady, którymi kieruje się wyszukiwarka.

   Wystrzegaj się serwisów wymiany linków (SWL). Są to tzw. farmy linków, z punktu widzenia Google szkodliwe i nienaturalnie szybko podbijające ilość linków do witryny w krótkim czasie. Strona dodana do takich serwisów może zostać zbanowana, czyli spadnie o wiele pozycji, których może się już nie udać odzyskać. Jeśli wykorzystasz katalogi z mojego spisu, masz pewność, że Twoja strona będzie piąć się w górę uzyskując lepsze pozycje. Większość z podanych katalogów wykorzystałem do pozycjonowania swojego bloga – Syzyfowe prace.

   W pierwszej kolejności dodawaj blog do darmowych katalogów. Gdy zasoby darmowych nie będą już w stanie podnieść bloga na wyższe pozycje, przystąp do katalogowania w płatnych serwisach. Te zwykle mają wyższy PR i są skuteczniejsze.

   Ważne jest przy dodawaniu wpisów do katalogów, aby wpis był unikalny. Nie możesz dodawać tego samego wpisu w różnych katalogach. Takie wpisy nie zostaną zaakceptowane przez moderatorów. Możesz zmieniać wpisy przestawiając szyk wyrazów albo podmieniając poszczególne wyrazy w opisie, tak aby wpis był sensowny i zgodny z prawdą, albo tworzyć zupełnie nowe wpisy. Oto przykład, jak z jednego tekstu utworzyłem 2 unikalne.

Tekst 1
Blog "Syzyfowe prace audiobook" utworzyłem w odpowiedzi na zalew internetu niskiej jakości i wątpliwego pochodzenia plikami audio utworu Stefana Żeromskiego. Na moim blogu znajdziesz opis publikacji, która jest bardzo chętnie pobierana przez użytkowników oraz będziesz miał możliwość przejścia do księgarni, w której możesz ją zakupić po atrakcyjnej cenie.

Tekst2
Blog tematyczny "Syzyfowe prace audiobook" stworzyłem jako odpowiedź na zalew sieci niskiej jakości i pochodzącymi z niewiadomych źródeł plikami audio utworu Żeromskiego. Na blogu wszyscy zainteresowani znajdą opis publikacji, która jest bardzo chętnie pobierana przez użytkowników oraz informację o księgarni, w której można ją zakupić.


   Niektóre katalogi oferują umieszczenie wpisu w zamian za umieszczenie odnośnika do katalogu, na Twojej stronie. Najlepiej unikaj dodawania linków do katalogów na swoim blogu. Możesz przez to narazić się Google, która uzna twój blog za śmietnik ze zbyt dużą ilością odnośników w stosunku do treści. Wg. mnie nie powinno się dodawać na blogu więcej linków do katalogów niż 15-20. Jeśli chcesz dodać link w zamian za wpis (np. odpłatność za wpis w danym katalogu jest wysoka, a w zamian za umieszczenie linka zwrotnego na Twojej stronie możesz dodać wpis za darmo) to wybieraj raczej katalogi o PR=5 i wyższym. Takie katalogi są mocno moderowane i zadbane, a dla Google wartościowe (jeśli Google daje jakiejś stronie PR 4 lub wyższy, oznacza to, że strona ta jest wartościowa).

   Alternatywą dla płatnych katalogów są serwisy wymiany artykułów, strony PresellPage oraz fora internetowe.

Dodawanie wpisów na forach internetowych

   Jest to ciekawy sposób zdobywania linków w sieci. Wpływa zarówno na pozycjonowanie, jak i na zdobywanie klientów bezpośrednio na forum. Jeśli umieścisz link na forum tematycznym, związanym w twoim blogiem, masz duże szanse „ściągnąć” użytkowników forum na swoją stronę. Jeśli jesteś zalogowany na jakimś forum i często bierzesz udział w dyskusjach, utwórz stopkę (podpis, sygnaturkę) w swoim profilu. Stopkę z linkiem do bloga oczywiście. Stopka będzie się wyświetlać pod każdym Twoim wpisem.

   Jeśli nie korzystasz z wielu for, spróbuj się do nich zalogować. Nawet, jeśli nie chcesz albo nie lubisz udzielać się w ten sposób, wystarczy, umieścić jeden wpis ze swoją stopką. W luźnych działach, np. w dziale „hydepark”, albo „ogłoszenia” itp. Wiele for posiada działy typu „o wszystkim i o niczym” albo „dodaj coś od siebie”. To są tematy nie wymagające szczególnej uwagi śledzenia i odpowiadania na bieżąco. Wystarczy dodać w nich jakąś złotą myśl, wierszyk, czy krótką opinię wraz ze stopką. Taki link może nie ma zbyt dużego znaczenia dla użytkowników, ale Google go widzi, a to przecież wpływa na pozycję Twojego bloga w wyszukiwarce. W przypadku for, również należy wybierać przede wszystkim te, z PR3.

Wpisy w serwisach wymiany artykułów i PresellPage

   Wpisy w serwisach wymiany artykułów i PresellPage (popularnie nazywane „preclami”) są również warte uwagi, jako działania pro-pozycjonerskie. W serwisach tych można publikować artykuły, w których umieszcza się link do bloga/strony. Takie linki wpływają na pozycję w wyszukiwarce. Dodatkowym „bonusem” publikowania artykułów w takich witrynach jest fakt, iż umożliwiają one powielanie artykułów przez inne witryny i umieszczanie ich na nich. W ten sposób można zdobywać linki w sieci. Jeśli Twój artykuł będzie ciekawy, może nawet odkrywczy, to z pewnością znajdzie się ktoś, kto zechce umieścić go w swoim serwisie wraz z Twoimi linkami. Poniżej lista kilku tego typu serwisów.


Tworzenie linków tekstowych
   Dodając wpisy do katalogów czy for internetowych, albo innych serwisów, w których będziesz miał szanse dodać swój link, dbaj o to, aby linki te były zawsze linkami tekstowymi (inaczej – podlinkowanym tekstem; „anchorem”). Takie linki mają większy pozytywny wpływ na pozycjonowanie Twojego bloga, niż zwykły link, będący tylko adresem witryny. Tekstem, który podlinkujesz niech zawsze będzie Twoja fraza (ta, która znajduje się w domenie Twojego bloga).

Przykład:

taki link ma dla Google dużą wartość:


taki, natomiast ma dużo mniejszy wpływ na pozycję w wyszukiwarce:


Aby utworzyć wartościowy link możesz używać poniższego kodu:

[url=http://adres-twojego-bloga]twoja fraza[/url]



   Swojej podlinkowanej frazy używaj przy każdej okazji umieszczania w sieci swoich wpisów. Ludzie korzystają nie tylko z wyszukiwarek, ale przebywają na forach, czatach, czytają artykuły, recenzje. Popularna fraza może zainteresować internatów również w tych serwisach.



Katalog Stron WWW

2 komentarze:

  1. Oprócz różnych form pozycjonowania warto zainteresować się także przeprowadzeniem kampanii mailowej. Z Admailerem można zrobić to szybko i bezproblemowo. Znajdziecie go na www.admailer.pl Łatwe w obsłudze narzędzie, mi bardzo pomogło. Klientów przybyło w krótkim czasie całkiem dużo. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, myślę, że mojej stronie przydałoby się pozycjonowanie. Mieszkam w dużym mieście - Wrocław Pozycjonowanie mojej strony to nie jest taka prosta sprawa.

    OdpowiedzUsuń